nedeľa 22. júna 2014

Môj tajný anjel (Federica Bosco) - recenzia po polroku



Ak tomu naozaj veríš, neprestávaj snívať

Anotácia: Prešla som tunelom a vrátila som sa späť. Sama.

Od toho strašného februárového dňa, keď ju pohltilo more, sa pre Miu zastavil čas. V hlbokom sne, v ktorom sa nachádza, sa však cíti bezpečne. Obklopuje a chráni ju zvuk známeho hlasu, zmierňuje jej utrpenie a približuje ju k tomu, koho tak veľmi miluje. Je to Patrikov hlas a ona nechápe, ako je to možné. Ten hlas je silnejší ako všetky ostatné, ktoré ju volajú, aby sa vrátila späť do života. Aj keď ho nemôže vidieť, prihovára sa jej ako anjel, ktorý ju nikdy neopustí. Mia sa však bojí otvoriť oči, má strach, že znova bude cítiť zúfalstvo a bolesť. Keď sa napokon preberie, je úplne iná. Niekto chcel, aby žila. Niekto, s kým dokáže aj naďalej komunikovať a koho nemá v úmysle prestať počúvať. Niekto, kto ju miluje viac ako svoj život a kto urobil všetko preto, aby ju zachránil. Vďaka starej mame, ktorá si ju vezme z nemocnice k sebe do Florencie, začína Mia opäť žiť a spoznávať nových ľudí. A vďaka starému rumunskému učiteľovi začína znova tancovať a približovať sa k svojmu snu o baletnej škole v Anglicku...

WARNING: Recenzia môže obsahovať jemné spoilere na knihu Môj tajný anjel a jeden-dva na predošlú časť. Takže ak ste Zamilovaná do anjela nečítali, nečítajte ani túto recenziu (alebo aspoň preskočte prvé tri body) :).

Dej: Na Mií ma najväčšmi štvalo to, že najskôr odmietala bojovať a na konci prvej časti si myslela, že jej nikto nerozumie a nikto ju nechápe a pritom nevidela, čo pre ňu ľudia v jej okolí robia. A ešte mi začal pomaličky liezť na nervy aj ten jej anglický humor. :D No späť k pointe..
Keď sa prebrala z kómy, prifrčala za ňou jej akčná stará mama a zobrala ju k sebe do Florencie. Do Florencie!! :3 Mia sa tam pomaličky dáva dokopy a zotavuje. A samozrejme, podporuje ju Patrick, pretože sa obaja riadia heslom: "Serva me, servabo te." :)
Je tu prehĺbená postava jej starej mamy, ktorá bola v prvej časti opísaná minimálne ako satan. No podľa mňa je to číslo! :D Ten Mii správny humor má rozhodne po babičke! :D
Pre mňa bola ešte väčšou oddychovkou ako Zamilovaná do anjela, pretože tam sa dej odohrával v usmoklenom Anglicku (nič proti nemu), ale v Mojom tajnom anjelovi bola dejiskom slnečná Florencia! :) :3 A bolo tu o niečo menej srdcervúcich scén, mimochodom.. :)

Moje pocity: Ako som už spomínala v recenzií na Zamilovanú do anjela - táto trilógia je moja srdcovečka. Preto som si neužívala Môjho tajného anjela o nič menej, ako prvú časť. :)

Hlavní hrdinovia: K hlavným trom postavám som sa vyjadrila už minule, teraz nasleduje ďalších pár.
Miina stará mama bola riadne číslo a aj na svoj vek si život riadne užívala! :)
Obľúbila som si aj Liu, ktorá sa v príbehu len na konci trošku mihla, no statočne zmenila Mii život. Alebo aspoň jej pohľad naň. A ešte na balet. :)
Posledná funny postava bol pre mňa Massimo. Bolo nesmierne vtipné čítať tie Miine odfajče, čo mu dávala keď jej dvoril. Alebo Patrickove myšlienky, keď mali rande. Ale to už trošku prezrádzam dej.. :D No rozhodne to bolo vtipné! :D

Preklad: Pani prekladateľka Jara Hribiková-Bertolasi sa s tým opäť popasovala a myslím, že celkom úspešne. :)


Pokračovanie: Pokračovanie - tretí a posledný diel vychádza o 16 dní (ale sa nám to čakanie každým dňom kráti, čo! :D) a názov teda bude Anjelská láska aj keď mne by sa viacej páčil doslovný preklad a to Anjel lásky.. :)

Obálka: Modrá pre mňa predstavuje usmoklené Anglicko, červená zasa slnečnú Florenciu. No páčia sa mi rovnako a to veľmi! :) Ako tak teraz pozerám na tú modelku/modelky, neviem sa rozhodnúť, ktorá má krajšie šaty :D asi tá na Zamilovaná do anjela.

Hodnotenie: Pre jedničku mám síce trošku väčšiu slabosť, milujem ich obe. Teraz sa mi zdajú štyri hviezdičky pre Zamilovanú do anjela sakra málo, no meniť to nebudem. :) Obe boli pekné, dobré, milé. Čítavé a pútave. Ani jedna si nezaslúži mať o kúsok lepšie hodnotenie ako tá druhá, čiže aj v tomto prípade dávam príbehu štyri hviezdičky z päť. :)




Odporúčam: Ale no samozrejme! ;) Ešte stále váhate? o.O

Zdroje: obálka: mnou fotené
anotácia: http://www.martinus.sk/?uItem=157378
obálka Anjelská láska: http://www.martinus.sk/?uItem=179613
iné obrázky: www.google.com

4 komentáre:

  1. Zamilovaná do anjela som čítala a moc sa mi to páčilo. Teraz by som sa rada dostala k dvojke :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dvojka bola dobrá, o niečo vtipnejšia než prvá časť, no trojka u mňa vyhrala na plnej čiare! :) ^^

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Dúfam, že sa ti bude páčiť. :) Rýchlo ju prečítaj a šup-šup na trojku. :D

      Odstrániť