sobota 14. júna 2014

Konec prokrastinace (Petr Ludwig) - recenzia


 Anotácia: Znáte ten pocit, když se vám nechce začít dělat na nějakém úkolu? Stává se vám, že odkládáte i věci, které opravdu dělat chcete? Snažíte si sami sobě poručit, ale neposlechnete se? Děláte místo důležitých věcí, ve kterých vidíte smysl, něco nepodstatného? Cítíte občas i vy, že jste se dostali do prokrastinačního začarovaného kruhu?


Prokrastinácia = chorobné odkladanie úloh a povinností

Moje pocity: V dnešnom hektickom svete je veľa prokrastinujúcich ľudí. To otvára nožnice potenciálu rôznym spisovateľom a "spisovateľom", aby napísali niečo, čo nám pomôže alebo si aspoň zarobili a napísali niečo, čo nám "pomôže". Ku knižke Konec prokratinace som sa dostala vďaka Rachel Roo, ktorá pod jedným blogovým príspevkom zdieľala link na súťaž o knižku na jej blogu. (Ďakujéééém) :) Vďaka tomu som si ju dala na wishlist a onedlho aj na to-read-list. Som tomu veľmi rada, pretože kniha bola čtivá. No úplne najviac oceňujem obrázky. :D :) Ktoré nám skutočne lepšie pomáhajú zapamätať si napísaný text. :)

Hlavná myšlienka: Hlavná myšlienka pomôcť nám bojovať proti prokrastinacií sa vydarila. Ja napríklad veľmi (ne)rada odkladám dôležité povinnosti a úlohy. Dôkazom je aj to, že som celý polrok odkladala učenie a teraz sa to nakopilo. :D No irónia je, že písomky z predmetov, na ktoré som sa najviac učila som pokašľala a tie, ktorým som až tak veľa pozornosti nevenovala dopadli celkom dobre. :D No o tom potom..
Teraz si vďaka knižke píšem svoj vlastný buzer-lístek, todo-today, mám svoju SWOT analýzu a mnoho ďalšieho.
Knižka mi nepochybne zefektívnila život. :)


O autorovi: Autorom je náš sused z Čiech - Petr Ludwig. Zaoberá sa búraním poloprávd a mýtov v oblasti osobného rozvoja, založil vzdelávací inštitút GrowJOB, ktorý prevádza aktuálne vedecké poznatky z oblasti motivácie, rozhodovania či efektivity do každodennej praxe ľudí a firiem.

Pokračovanie: Konec prokrastinace je stand-alonka, no môžete navštíviť prednášky, osobné konzultácie či akadémie, ktoré autor pravidelne usporadúva.

Obálka: Je jednoduchá, no práve preto sa mi páči. :) Možno jemne ma tam škre nálepka "Bestseller", pretože ich nemám rada, no knižka si ju bezpochyby zaslúži. :) No na predošlých vydaniach (toto je siedma dotlač) nie je. :)

Hviezdičkovanie: Keďže protiprokrastinačné knihy veľmi nečítam (toto je prvá), nemám s čím porovnávať, no dávnejšie som čítala Silu zvyku od Charlesa Duhhiga a môžem, ba musím povedať, že KOPR je omnoho, omnoho lepšia. :) Preto štyri hviezdičky. :)





Odporúčam: No jasné! :) Či už prokrastinujete veľa alebo skoro vôbec, určite vám kniha pomôže zefektívniť váš život. Čiže áno, určite si ju prečítajte! :)
Ja keď som ju čítala a pobehovala kade-tade (škola, doma, u babky..) ju odo mňa vypytovali traja ľudia, že keď ju dočítam, tak im ju MUSÍM požičať!! :D


Veľmi pekne sa chcem poďakovať spoločnosti Jan Melvil Publishing, vďaka ktorej som mala príležitosť si knihu prečítať. Vy si ju môžete kúpiť napríklad TU. :)


Zdroje: obrázky: http://www.konec-prokrastinace.cz/kniha/
anotácia: http://www.melvil.cz/eshop/hledani?keys=konec+prokrastinace
o autorovi: opísané z knihy Konec prokrastinace

2 komentáre: