nedeľa 22. decembra 2013

Putovanie večnou nocou (Veronica Rossi) - recenzia

Anotácia: Aria sa vracia do sveta divochov, smrtiaceho éteru a tisícky ďalších nebezpečenstiev. Na príkaz konzula Hessa má vymámiť z drsného náčelníka severského kmeňa Rohov Soboľa polohu Modrej tíšiny – miesta, na ktoré éter neútočí. Nemá na výber. Hess drží ako rukojemníka Sokolovho synovca Pazúrika a prepustí ho, až keď obyvatelia mesta Blaženosť získajú nové útočisko. Éter vonku je čoraz nebezpečnejší. Ničí územia aj ľudí, vyháňa kmene z dedín, takže bojujú medzi sebou o biedne možnosti obživy. Zdá sa, že jedinou šancou pre všetkých je nájsť nové miesto na život. Aria sa ocitne v dedine kmeňa Brehárov. Jej priateľ Soky zariadi, aby dostala „značky“ – tetovanie na ramená, označujúce jej mimoriadnu schopnosť, ostrý sluch. Pri tetovaní sa ju však pokúsia otráviť. Kmeň sa rozdelí na dva tábory a tí, ktorí Ariu nenávidia, musia dedinu opustiť. Aria sa potajomky vyberie na púť za Soboľom, ktorý údajne pozná polohu Modrej tíšiny a drží v zajatí Sokyho sestru Živenu. Sprevádza ju priateľ Rev. Ich misia má šancu na úspech, nerátajú však so zákernosťou Hessa a Soboľa. Modrá tíšina má zachrániť len vyvolených! Ria s Revom však nečakane získajú mocného spojenca a kmeň i obyvatelia Blaženosti tak nestrácajú nádej na prežitie.

Ktorá je prekliata?

Poznáte tú vetu - prekliatie druhých častí? Já áno, no Veronica Rossi nie. V tejto sérií ide skôr o prípad, kedy jednotku dočítate len tak-tak, neuveriteľne dlho sa rozbieha a čitateľa takmer neohúri a dvojka je plná napätia, akcie a toho všetkého čo má kniha mať - čo prvý diel nemal. Takže prekliata je skôr tá prvá časť a väčšinu ovácií zhrabne pokračovanie. Teda, ak sa niekto dá do jeho čítania a nezavrhne celú sériu, alebo nedajbože aj spisovateľku..
Pod vražednou oblohou bola jedna z prvých dystópii, ktoré som čítala, no napriek tomu, ako dlho sa rozbiehala a všetkým tým muchám čo mala, som rada, že som nezavrhla jak sériu, tak žáner.
Hoci, sa mi Pod vražednou oblohou páčila (o tom potom) ale faktom stále zostáva, že sa dlho rozbiehala.

Hlavní hrdinovia: Opäť sa tu stretneme s hlavnou trojkou - Aria, Rev, Sokol. Spoznáme trochu bližšie aj Sorena a prehĺbi sa postava Živy.

Preklad: Čas od času sa nájde nejaký ten preklep a tie iné nepríjemnosti, no nesťažujem si.. :)
A pár ľuďom môže prekážať to skracovanie mien - Sokol - Soky, Pazúrik - Paz, Vŕbka - Vŕbi - avšak, neviem či je to dielo spisovateľky alebo vydavateľstva, tak nikomu nenadávam, iba konštatujem, že to tam byť nemuselo. :)

Pokračovanie: Keďže ide o trilógiu, tak nás čaká ešte dielo s názvom Modré ticho, teda aspoň myslím, lebo naposledy som to videla na Martinus.sk a nečakane to zmizlo, no dúfam, že si to vydavateľstvo nerozmyslelo a nebude k nám také kruté, že by ho nevydalo.

Náš prípad obálok je ten vpravo. A ja sa stále neviem rozhodnúť, ktoré sa mi páčia viac, ale asi to nakoniec vyhrajú tie vľavo.

Hviezdičkovanie: Štyri, a to preto, lebo som knihu čítala vyše týždňa štýlom čítam celý deň, druhý deň čítam tiež celý, tretí a štvrtý nečítam a niekde v strede týždňa zase začnem (ale len na jeden deň) a potom na konci týždňa si poviem, že by sa už patrilo to dočítať a tak to dočítam. :D Avšak, nemôžem vinu pripisovať knihe, ja mám na tom omnoho väčší podiel. :)

Odporúčam: Buďte ako ja a ak ste sa pokúšali čítať jednotku a nevydalo (nedočítali ste), tak ju dočítajte a prečítajte si aj toto, pretože napriek tomu všetkému je to dobré dielo a séria má ešte veľký potenciál.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem spoločnosti Ikarus.sk.
Knižku si môžete kúpiť TU. :)