pondelok 9. decembra 2013

Dokonalý sen (Ally Condieová) - recenzia


Anotácia: Kdesi v nejisté budoucnosti pátrá Cassia ve vnějších provinciích po Kyovi, jehož sem Společnost odvedla na jistou smrt. Když zjišťuje, že se Kyovi podařilo uprchnout do velkolepých, ale divokých kaňonů, neváhá i ona riskovat život – po nebezpečném útěku z pracovního tábora se vydává po Kyových stopách do Příčného řezu, tajemného místa, v němž prý lze nalézt poslední záblesky svobodného života a možná i Vzpoury, k níž se Cassia touží přidat. Jenomže přeje si to samé i Ky, jenž toho o sobě zamlčuje mnohem víc, než se původně Cassie zdálo? A jaké tajemství skrývá Xander?

Dej: Z jednotky som bola ohromená hoci v recenzií o nej píšem, že som sprvu veľa nečakala - keby som si to ale neprečítala, vôbec by som o tom nevedela -, ale bolo to veľmi dobré dielo. A dvojka nebola iná. Túžba po slobode a slobode názoru sa tu ešte zväčšila a prehĺbila. Nechcem moc spoilerovať, ale bolo úžasné čítať o nekonečnej láske medzi Cassiou a Kyom, o tom ako sa nevzdávajú a celú knihu s napätím a častokrát zadržaným dychom očakávať, čo nám Ally ponúkne, ako sa zahrá s postavami.
A vedzte, že k ním nie je dvakrát zhovievavá.. (Celé toto kurzívou je jeden obrovský spoiler, takže ak nechcete vedieť o čom to je, tak to nečítajte :D)

Takže, polovicu knihu spravím tak, že sa budú hľadať, potom sa konečne nájdu, ale nebude to stále dokonalé - občas sa nepohodnú, ale ich láska to prekoná a znovu sa udobria -, potom keď už konečne nájdu Vzburu, tak ich zase rozdelím, ale podstatné je, že ju našli, pretože to by nebolo od mňa pekné, nechať ich celú knihu hľadať niečo, čo nájdu až v ďalšej, a stále je diskutabilné, či vôbec. Takže to skrátka nájdu, ale nebudú aj tak spolu. A v ďalšej knihe sa bude riešiť to, či si milá Cassia nakoniec vyberie Kya alebo Xandera, lebo aj keď je jej rozhodnutie evidentné, som predsa spisovateľka a musím tam zakomponovať nejaký nečakaný zvrat.


Možno na niečo takéto myslela, možno nie, ale všetko tomu nasvedčuje.. :D

Hlavní hrdinovia: Cassiu mám rada - ako som už písala v recenzií na Dokonalý pár - je to podľa mňa silná baba - čo sa týka psychiky aj fyzičky - a dosť to bolo dokázané v oboch dieloch, no v tomto ešte väčšmi. Obdivujem ju, pretože keď volila medzi Kyom a Xanderom, tak nevolila len medzi chalanmi, ale volila si svoju budúcnosť. A zvolila si tú ťažšiu ale o to slobodnejšiu možnosť. (Aspoň doteraz to tak vypadá.)
Ky v Dokonalom páre bol za záhadnú postavu. V Dokonalom sne si vylial srdce a aj keď nie celé Cassii, vylial si ho minimálne nám, čitateľom, pretože kapitoly sú písané striedavo z jeho pohľadu a z Cassiinho, takže mu vidíme do hlavy, ale nevieme viac ako chce on sám (alebo spisovateľka).
Za tú záhadnú postavu tu bol Xander, ktorý spolu vystupuje na nejaký 10 stránkach, ale priebežne sa o ňom rozprávajú, takže neupadol do zabudnutia.
Ďalej tu boli tri nové, vlastne štyri, nové postavy. India, Eli, Vick a Hunter.

India, všetci ju upodozrievajú, chová sa tajomne a je uzavretá do seba, nedá sa predpokladať čo urobí, ale nakoniec jej budú aj tak všetci veriť. Neobľúbila som si ju, ale nedá sa povedať, že by mi nejako vadila. :)
Eli, "malý" zlatý chalan, ktorý nemá rodičov, ale stále to nejako ťahá. Mala som ho rada, bol zlatý, milý a dosť múdry. :)
Vick, z 'pribudnutých postáv' som ho mala najradšej. Ktovie či kvôli tomu, aký osud ho stihol, alebo vďaka jeho povahe a činom.. Ale skôr asi kvôli tomu druhému.
Hunter, napokon som si obľúbila aj jeho. Spolu s Vickom tvorili postavy, ktoré možno ľutovať, ale napokon, každá postava si prežila niečo, čo by sme my nechceli, a preto nám ich je ľúto, a preto ich milujeme. :)

Preklad: Hoci čítam radšej v slovenčine a do češtiny som nešla radostne, ale šla som so vztýčenou hlavou a s ňou som aj vyšla (iba čo sa jazyka týka). Pod stromček som si poprosila ďalšie dve knihy v češtiny, tak si na ňu možno pomaly zvyknem a prestanem frfľať. :D

Pokračovanie: Áno, ak sa vám nedostalo, tak je to séria - Dokonalý pár, Dokonalý sen a Dokonalý svět. Osobne sa veľmi teším ako celá trilógia vyvrcholí a jak vlastne hrdinovia dopadnú. :)

Hviezdičkovanie: Päť! Presne tak ako pri jedničke aj tu, päť hviezdičiek a môžte zobrať jed na to, že aj trojka bude mať päť. :)

Odporúčam: Toto sa ani nepýtajte! Matched je proste trilógia, na ktorú nedám dopustiť, preto sa ma ani nepýtajte či? (ju máte čítať), ale kde? (ju dostanete kúpiť. (čo máte o pár riadkov nižšie napísané) :))


Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem spoločnosti Ikarus.sk.
Knižku si môžete kúpiť TU. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára