piatok 27. decembra 2013

Obchodníci s nádejou (Miroslava Varáčková) - recenzia

Anotácia: Musela som si zmeniť meno, presťahovať sa a zabudnúť na predchádzajúci život. Musela som padnúť pod ťarchou kríža a nanovo sa postaviť. Musela som sa vzoprieť vlastnej identite. A to všetko len kvôli nim! Jediné, čo mi zostalo, bola nádej, že človek, ktorého tak zúfalo milujem, prežije.


Život maturantky Júlie sa od základov zmenil potom, čo jej zahynuli rodičia, a ona sa musí vyrovnať s novou situáciou. V ťažkom období spoznáva Matúša, vybuduje si s ním vzťah a pokúša sa myslieť pozitívne. Je tu však niečo, čo jej nedovoľuje poriadne dýchať. Desivé predtuchy, zvláštne znamenia a akési pomyselné čierne mračno, čo sa nad ňou vznáša, sú predzvesťou nezvratných udalostí. Začína sa vypĺňať temné proroctvo kráľovnej zo Sáby? Júlia si až neskoro uvedomí, že svojím vzťahom vystavila riziku smrti nielen seba, ale i ľudí naokolo. Ešte stále však ani len netuší, akú obrovskú moc môže mať náboženská sekta so sídlom v Taliansku...

Príbeh je čiastočne inšpirovaný skutočnými udalosťami.


Dej: Začiatok je voľnejší, opisuje skoro bežné problémy dnešných tínedžerov, veľa z deja sa deje v škole, prípadne po škole s priateľmi v bare - je to proste voľnejšie ako zbytok knihy. Stále je tam trocha tajomna a napätie, no ak vám chýba tu, v zbytku knihy si ho užijete ešte dosť. Nemajte strach.. :)
Hoci hovorím, že začiatok je uvoľnenejší a nie je tam toľko napätia, nenudila som sa. Vlastne vôbec v priebehu celého čítania som sa nenudila ani na chvíľočku. Celkovo som knihu stiahla za asi 4-5 dní, čo nie je síce nijaký rekord, ale v porovnaní s tým, koľko mi trvalo prečítať knihy nedávno je to celkom povšimnutia hodný úspech.
Po uvoľnenom začiatku sa nám okolo strany 170 začína dostávať tajomstiev, proroctiev, hádaniek a zdanlivý "pokoj" sa začína rúcať ako domček z kariet. A tu začína platiť, že nikdy nie je tak zle aby nemohlo byť ešte horšie. :)

Moje pocity: Obsahovala všetko. Strach, lásku, nádej, strach, napätie, tajomno, nadprirodzeno. Prosto všetko.
Už sa mi raz stalo, pri jednej nemenovanej knihe - dobre, bol to Kruh -, že po dočítaní som z nej bola unesená, veľmi sa mi páčila a to všetko okolo toho, ale ako som si to nechala uležať v hlave, začala som sa postupne toho príbehu desiť. Tma prebúdza prízraky. Neuveriteľne pravdivá veta. Minimálne v mojom prípade. Niekoľko dní mi pri posteli "strašili" rôzne bludy a nezmysli, ktoré vznikli v mojej hlave. Ešte stále sa tomu nesmejem, no beriem to trochu s nadhľadom. Vtedy som to tak nebrala. A možno to bude večer zas o tom istom, len teraz machrujem, lebo ešte nie je 'pokročilý čas'.. Minimálne sa mi svieti. :D No a ja dúfam, že z Obchodníkov s nádejou nebudem mať rovnaké pocity a nebudem spomínať len na "tie horšie scény", ale hlavne na "tie príjemné scény".
Okrem iného mám chuť navštíviť Benátky. :D

Hlavní hrdinovia: Júlia bola na môj vkus trochu negativistka, no vzhľadom k tomu, čo si prežila jej to nezazlievam. Matúš bol od začiatku tajomný a v priebehu deja sa otvára Júlii a aj nám. Vedľajšie postavy, či už Tomáša, Iris, Kristínu alebo Alberta som si obľúbila a je mi ľúto, že to skončilo tak ako to skončilo, no ak si niekedy príbeh dotvorím vo svojej hlave, dám im ešte šancu.. :)

Pokračovanie: Keďže je klasika vyjadriť sa aj k pokračovaniu, prečo nie aj v tomto prípade?
Príbeh sa mi páčil, rada by som sa dozvedela ako to pokračuje z pohľadu spisovateľky nielen z toho môjho, no sú príbehy, ktoré majú doslova geniálny koniec aj keď sa nám ako čitateľom možno nepáči a nebol na náš vkus dostatočne happy, ale všetky záhady sú objasnené, nezostali žiadne nezodpovedané otázky a preto to netreba hlbšie rozpitvávať a snažiť sa napísať k tomu pokračovanie. Preto si myslím, že nebude, ale jeden nikdy nevie.. :D

Hviezdičkovanie: Chcela som to ohviezdičkovať až zajtra, podľa toho ako sa mi bude zaspávať, ale rozmyslela som si to. Obchodníkom s nádejou dávam štyri a pol hviezdičky! a nech si vraví kto chce, čo chce, mne sa kniha čítala viac ako príjemne a mala všetko čo má podľa mňa dobré dielo mať.

Odporúčam: Mne sa páčila, je to neuveriteľné dielo a neuveríte ak nezakúsite. :)
Knihy od Mirky sú magické, hoci som zatiaľ mala česť len s touto a s Prežila som svet. No určite to nehodlám nechať len tak a svoju zbierku kníh od nej si rozšírim. :)
A tiež som si pripomenula prečo nemám rada príbehy čiastočne inšpirované skutočnými udalosťami, príbehy inšpirované skutočnými udalosťami a príbehy podľa skutočných udalostí.

Nakoniec si dovoľujem ešte doložiť trailer. Príjemné čítanie! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára