štvrtok 5. decembra 2013

Nick and Norah's infinite playlist (recenzia filmu)

Na to ako sa mi páčila kniha som toho očakávala veľa aj od filmu. Nemala som. To som zistila hneď v prvých minútach a zožieralo ma to celú dobu. Preto mi hodina tridsať nepripadala ako hodinka a pol ale ako večnosť.
V knihe je dosť "spomínania" (osoba, z ktorej je kapitola v knihe momentálne písaná spomína na nejaké udalosti mimo deja a dialógov) a uvažovala som ako sa im to podarí zakomponovať do filmu. No, úplne zle. Všetky tie veci, na ktoré knižní Nick a Norah spomínali sa diali live počas deja a tým sa všetko pokazilo.
Samozrejme, nedali sa sfilmovať všetky situácie z knihy a tie, ktoré sa dali neboli vždy podané presne tak ako v knihe, boli pozmenené okolnosti, miesto alebo atmosféra. Ale najviac mi vadí, že tam nedali ten rozhovor pri konci medzi Norou a Tris, pretože vďaka tomu, som si Tris trochu obľúbila, ale z filmu vzišla ako totálne mrcha. Teda minimálne pre mňa. Toto mi neprišlo zas až také tragické a dokázala by som sa cez to aj preniesť, predsa len nedá sa všetko sfilmovať presne podľa knihy..

...ale myslela som, že tam bude viac hudby. V knihe sa spomína dosť skupín aj pesničiek. Malo to potenciál, mohli tam použiť aspoň tretinu z nich a určite by si tým získali trochu priazne zo strany "metalistov" (to preto, lebo si neviem predstaviť, že by to nejaký človek zažraný do metalu pozeral :D).

Čo mi vadilo však asi najviac boli herci. Netrúfnem si hovoriť, že boli špatní, alebo že neboli pekní, alebo akokoľvek inak osočovať ich výzor, ale popravde, keď som čítala knihu predstavovala som si ich trochu inak. Teda, výrazne odlišne.

Michael Cera (Nick)
Práve s ním bola prvá scéna, ktorá mi povedzme.. nesadla.
Na punkera mi príde strááááášne naivný. Ten jeho pohľad a tvár, aby sme si rozumeli.. To ako hral si už veľmi nepamätám, pretože som bola šokovaná z tej mimiky tváre a sústredila som sa viac-menej na ňu. A ešte na titulky.. :D





Kat Dennings (Norah)
Aj Noru som si predstavovala trochu inak, ale neboli tam až také priepastné rozdiely ako v prípade Nicka. Ale aby sme si rozumeli - tie rozdiely tam sú stále dosť evidentné.







Alexis Dziena (Tris)
Pre mňa z toho vyšla ako mrcha a pôsobila dojmom dievčata, ktoré vždy dostane to čo chce, a ak náhodou aj nie, stále to nie je dôvod na to, aby sa tak nesprávala.
Podobnú rolu mala ešte v jednom filme, ktorého názov si nepamätám, a vlastne si ani nie som istá, či to bola ona alebo nejaká jej podobná herečka, každopádne vyvolávala vo mne viac negatívnych ako pozitívnych pocitov.




Ari Graynor (Caroline)
Vo filme sa objavuje omnoho častejšia ako v knihe (nepočítam to, že na ňu Norah myslí) a práve s ňou som bola najviac spokojná. Nejak takto som si Caroline predstavovala, len možno mala vlasy po pás.. :D



Nickoví kamoši
A tu sú skoro všetci spolu.
Nickových kamošov som si predstavovala tiež inak. Ale všeobecne s výberom hercov nesúhlasím. Škoda, že nepozvali na kasting vyberať mňa. :D






Celkovo sa mi film nepáčil. Myslím si, že keby som ho nevidela tak by som o nič neprišla a ak váhate či si ho pozrieť alebo nie, radím vám nie!, ale na druhú stranu, pozrite si a spravíte si vlastný názor na vec..

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára