nedeľa 27. júla 2014

Hostiteľ (Stephenie Meyerová) - recenzia

Anotácia: Melanie Stryderová odmieta opustiť svet. Náš svet sa stal terčom invázie neviditeľných nepriateľov. Ľudia sa stali hostiteľmi týchto votrelcov. Prišli o mysle, zatiaľ čo ich ľudské telá zostali nedotknuté a bez očividných zmien pokračujú v živote. Väčšina ľudstva podľahla. Melanie, jedna z posledných „divých“ ľudských bytostí, ktoré prežili, sa dostane do zajatia a je presvedčená, že to znamená jej koniec. Pútničku, votreleckú „dušu“, ktorú vložia do Melaninho tela, varujú pred nebezpečenstvami, ktoré predstavuje život vo vnútri ľudského tela: pred ťažko zvládnuteľnými emóciami, presýtenými zmyslami, priveľmi živými spomienkami. Na jednu z ťažkostí však Pútnička nebola pripravená vôbec: bývalá obyvateľka jej tela odmieta vzdať sa vlastníctva svojej mysle. Pútnička pátra v Melaniných myšlienkach a dúfa, že sa dopracuje až k príčinám pretrvávajúceho odporu, ktorý im ľudia jednostaj kladú. Namiesto toho však Melanie zaplní myseľ Pútničky predstavami muža, ktorého Melanie miluje – Jareda, človeka, ktorý žije kdesi v úkryte. Pútnička nie je schopná vyslobodiť sa z objatia túžob svojho tela a začína túžiť po mužovi, ktorého – ako jej káže jej úloha – má odhaliť. Sily, ktoré sú mimo nich, nakoniec premenia Pútničku a Melanie na nedobrovoľných spojencov. Spolu aj podniknú nebezpečné a neisté pátranie po mužovi, ktorého obe milujú.

Moje pocity: Po asi piatich rokoch sa Hostiteľ dostal konečne aj ku mne. Pred rokom som na ňom bola v kine a film sa mi hrozne páčil. Netreba hovoriť, že aj záverečná pesnička Radioactive, ktorú si aj teraz občas púšťam, mi učarila. A tak bolo prirodzené, že som sa tešila, keď sa mi dostala do rúk aj sama kniha osobne.. No nemala som sa.

Dej: No poďme pekne poporiadku. Začiatok sa neuveriteľne pomaly rozbiehal. Samozrejme, bolo tu niekoľko - dosť - scén a pasáži, ktoré sa do filmu nedostali, no myslím, že diváci o nič-moc neprišli. Melanie aka Vanda vo filme pôsobí trochu poľutovania-hodným dojmom a obe sa spolu dosť často rozprávajú. Preto som čakala dlhé vnútorné dialógy, no namiesto toho som dostala obyčajné vnútorné monológy. Vlastne neobyčajné, pretože mali neuveriteľnú moc liezť človeku na nervy.. :D Vanda bola psychicky mimo z toho, akí protivní k nej všetci sú. A dej strašne pomaly napredoval. (POZOR: asi trochu SPOILER.. :D) Sto strán trvalo, kým ju strýko Jeb našiel, ďalších sto, kým sa s ním spriatelila, potom päťdesiat, kým ju začal mať rád aj niekto iný.. A potom sa zrazu vrátil Jared a všetko sa vrátilo do starých koľají.. A to sme už skoro pri prvej tristovke.. :/ *koniec spoileru*
Od knižného Hostiteľa som čakala podstatne viac akcie, napätia alebo proste čohokoľvek, čo som ale nedostala. K čítaniu som sa premáhala a vždy som prečítala nanajvýš 30 strán.
Nápad by ani nebol taký zlý, no *neverím, že to hovorím.. -.-"* pozrieť si film stačí. :(

Hlavní hrdinovia: Vanda mi liezla na nervy.. -.-" ako stále čakala na smrť a potom sa zas hrozne rada rozkecala, keď sa jej niekto na niečo intenzívnejšie spytoval. No Melanie bola ešte horšia. :D Vkuse jej tam mudrovala a pripomínala sa.. Dobre, ja chápem, že sa nechcela proste len tak vzdať, ale niekedy boli tie ich dialógy.. až príliš.
Jared nie aby bol rád, že sa mu vrátila frajerka, síce trochu pozmenená, ale predsa-len. Niéé.. on na ňu chudiatko bude odporný. -.-" :D
Ian mi občas pripomínal drsného chalana z nejakej young alebo new adultovky. :D Ale celkovo som si ho obľúbila. :D A rozhodne mu to s Vandou prajem! :D
Malé chlapčiatko Jamieho, ktorý neuveriteľne vyrástol a zmužnel, som občas ľutovala kvôli tomu, že stratil sestru a namiesto toho sa musel uspokojiť len s Vandou. :D Ale mala som ho celkom rada. :D Keď rozbil Jaredovi nos - tuším to bol nos.. o.O - u mňa zabodoval! :D Tu sa mi páčil omnoho viacej,pretože mohol mať asi 14 rokov a vo filme ho stvárňoval nejaký malý chalan.. -.-" :D

Pokračovanie: The Host vyšla vééľmi, vééľmi dávno, no po siedmych rokoch (pravdepodobne) uzrie svetlo sveta druhý diel!! S názvom The Seeker sa bude asi-dosť-znudená Meyerová snažiť opäť dobiť kníhkupectvá! No a u nás vyjde dosť pravdepodobne tiež. :)

Obálka: Neviem.. Nemám k nej zaujaté nijaké stanovisko. Neviem, či sa mi páči viacej originálna alebo filmová, alebo či sa mi vôbec páči. o.O No jedno viem a síce, že vydavateľstvo Tatran (ak sa rozhodne vydať druhý a tretí diel) bude mať s obálkami dosť veľké problémy.. Ťažko povedať, či sa rozhodnú pre pokračovanie v origoš obálke alebo vo filmovej verzií.. (Ja to tipujem na originál + dotlač knihy s origoškou. :D)

Hodnotenie: Nebolo to najhoršie, no ani mi to od geniality netrhalo žily.. Neponúklo mi to viac, ako mi dal film, no nepochybne je to pekné čítanie ak vás poháňa nevedomosť a odhodlanie zistiť, čo bude ďalej. Preto má odo mňa Hostiteľ nádherné tri hviezdičky! :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku vďačím vydavateľstvu Tatran
Ak si chcete Hostiteľa kúpiť, urobiť tak môžete napríklad TU. :)

Zdroje: kniha na fotke: fotené mnou pred 30 minútami :D