štvrtok 9. januára 2014

V pasci (Michael Northrop) - recenzia



Anotácia: Scotty a jeho kamoši Pete a Jason patria k posledným siedmim študentom, ktorí čakajú v budove svojej strednej školy, kým po nich niekto príde. Čoskoro im však dôjde, že im nezostáva nič iné, než v škole prenocovať. Čo z ich pohľadu vôbec nevyzerá ako zlý nápad, pretože tam s nimi zostali aj dve dievčatá. Zrazu však vypadne prúd a kúrenie prestane fungovať. Na opustenú budovu doľahne tma a chlad. Na streche sa hromadí sneh, ktorý ich môže každú chvíľu zavaliť. Dni plynú, snehové záveje sú vyššie a vyššie, v škole je šialená zima, trápi ich hlad a nešťastné myšlienky. Všetci si uvedomia, že nastáva boj o holý život a že budú musieť učiniť najťažšie rozhodnutie vo svojich životoch.


Moje pocity: Veľmi som sa na V pasci tešila. A čakala som veľmi veľa. Čo bola chyba. Čakala som viac "tých typický tínedžerských scénok" a hoci ich tam bolo dosť, nie dostatočne. Teda, pre mňa nie. Je to príbeh o tom, ako zostanú stredoškoláci uväznení v škole a začína survivestory. A veru to nie je žiadna lovestory alebo romantika. Proste boj o prežitie. Doslova.
Celkovo bolo premyslené. Všetko sa dialo kvôli niečomu a občas ma tie technické veci, ktoré tam hlavní hrdinovia riešili zaskočili. Teda vôbec si neviem predstaviť ako by som ja - alebo lepšie nejaký chalan zostrojil snežný skúter! A hoci som chcela s knižkou počkať dokým bude sneh, ktorý má podľa predpovede byť dokonca týždňa (však uvidíme :D) nakoniec som to nevydržala a pustila sa do toho ešte v pondelok.

Hrdinovia: Úprimne - čakala som, že Scotty bude školská hviezda alebo čo, bol to úplne normálny chalan s úplne normálnymi problémami. Toto bol prvýkrát čo som čítala knižku, ktorá bola celá z pohľadu chalana a no, nie je to zlé.. :) Len nevieme akí len strašne krásni sú ostatní chalani. :D
Ďalej tu boli Scottyho kamoši Pete a Jason. Obaja boli úplne v pohode. Vlastne (skoro) každá jedna postava bola milá a sadli tam úplne všetci.

Preklad:
 Fajn. Fajn, dokonca ani nechápem na čo to tu je. Občas možno jeden - dva preklepy, ale nespomínam si na žiadny konkrétny, takže preklad 110%.

Pokračovanie: Nie som si istá, ale myslím, že nie.

Hviezdičkovanie: Dávam to, čo dávam a to len preto, pretože si myslím, že toto dielo mohlo byť rozvinutejšie, hrubšie alebo si minimálne zaslúži pokračovanie - aj keď priznávam, nemám absolútne šajnu o čom by mohlo byť. Na môj vkus je však príliš krátke. :(





Odporúčam: Určite by ste mali dať Scottymu a jeho kamošom šancu. Podľa mňa sa vám zapáčia. Je to síce útla sotva 220 stranová knižôčka zaslúži si vašu pozornosť! :)
A ešte musím dodať, že sa mi veľmi páčili zasnežené kapitoly. :)

A čo myslíte, kedy sa dočkáme snehu my? Veríte, že to bude ešte koncom tohto týždňa - ako predpovedajú - alebo by si viete predstaviť zimu aj bez neho a tešíte sa na teplejšie jarné dni? :)

2 komentáre:

  1. V pasti si rozhodně někdy přečtu. No, mě ani tak moc nevadí, že není sníh. Těším se na jaro a na sluníčko. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, prečítaj si:) ono je to skvelá kniha, len mne nejak nesadla o.O
      Ani mne to s tým snehom nejak nevadí (teraz :D). Ale niekedy mám proste také chvíľky, že mi to chýba :D ale rozhodne sa teším na jar a slnko (tak ako ty :)) a ešte väčšmi na leto. :)

      Odstrániť