utorok 28. januára 2014

Tahle píseň ti změní život (Leila Sales) - recenzia

Anotácia: Elisa Dembowská si ve srovnání se svými vrstevníky odjakživa připadá jako mimoň. A pak se jednoho dne rozhodne, že udělá všechno pro to, aby se to změnilo. Celé prázdniny na sobě dře – čte správné časopisy, dívá se na správné seriály, dokonce si i zásadně obmění šatník, jen aby hned první den školy zjistila, že se snažila zbytečně. Že i kdyby na sobě pracovala sebevíc, nezmění to, jaká je uvnitř, a že to její spolužáci vždycky poznají a stejně se s ní nebudou kamarádit. Ale co s tím?

Dej: Celé sa to točí okolo Elisy, ktorá nie je v škole veľmi obľúbená a počas jednej nočnej prechádzky narazí na jeden klub. A je to láska na prvý pohľad!
Rozpráva príbeh o dospievaní, vzťahu s rodičmi, živote v rozvedenej rodine, živote v škole s namyslenými spolužiakmi, o hudbe, prvej láske, ... proste o všetko, o čom väčšinou YA diela sú. Ale toto je iné. Na to nezabúdajte. :)

Moje pocity: Táto kniha je neuveriteľné dielo. Spočiatku som s kúpou otáľala, vyhovárala sa na český jazyk a neviem čo všetko, ale nakoniec som si ju poprosila pod stromček a som tomu veľmi rada.
A čím ma to tak zaujala? - poviem Vám úprimne, tá anotácia nie je zas až taká silná a nenavnadila ma na kúpu len ona. Najväčší podiel na tom má obálka! Nie že by som patrila do skupiny ľudí, ktorí si vyberajú knihu len podľa obálky, ale táto je proste dokonalá! Ďalej trochu predsa len prispela aj anotácia. Každý sme tak trochu mimoň a malý blázon, tak prečo si neprečítať o ďalšom? :)

Hlavní hrdinovia: Niekedy som v Elise našla samú seba. To ako si razila cestu ku šťastiu, a aj keď to tak možno necítila, schytila to všetko za opraty a nekompromisne si šla za svojim cieľom. :) Prebojovala sa na môj imaginárno-neexistujúci zoznam naj hrdiniek hneď na prvé miesto. Bola veľmi milá. Knižka sa z jej pohľadu čítala veľmi príjemne a keď som obrátila na poslednú stránku, bolo mi veľmi ľúto, že knižka už skončila, ale na druhej strane som sa tešila.. :) som proste taký malý knižný schizofrenik. :)
Vedľajšie postavy boli fajn, no trochu ma zamrzelo to, ako sa Char zachoval. :/

Preklad:
 Áno, priznávam, češtiny som sa desila. Alebo lepšie povedané - nechcelo sa mi veľmi do čítania v inom jazyku. Ale (hej, hej, prišlo to povestné ALE) teraz si neviem predstaviť, že by som to mala čítať v slovenčine alebo hocakom inom jazyku. :) V češtine to bolo fakt - ako by Česi povedali - čtivé a slang teenagerov a to všetko.. proste dopadlo to na výbornú. :) Myslím, že YA by v slovenčine vydávať ani nemali. :D

Pokračovanie: Pokiaľ viem, tak nie je, čo je celkom škoda. :( Ale stále lepšie ako keby si v tom mala autorka a ešte prplať a zničiť tak úctyhodný záver. :)

Obálka: Tak tá je teda neuveriteľne krásna! Chválim CooBoo, že sa rozhodli ju nemeniť a aj americké vydavateľstvo za to, akú krásnu ju urobili. A ako som už písala - nebyť nádhernej obálky, knihu by som si asi neprečítala.. :/

Hviezdičkovanie: Neuveriteľná story. V mojom srdci bude mať navždy svoje miesto. :) Patrí do mala kníh, ktoré ma "donútili" niečo urobiť - napríklad keď som čítala Na počiatku bolo koleso, musela som sa ísť prebehnúť na bicykli aj keď to nemám veľmi rada. Tahle píseň ti změní život ma "donútila" stiahnuť si DJ program a občas sa s tým hrať - pretože sa fakt nedá povedať, že by som tvorila nejaké extra diela na tom.. :D - a taktiež ma zaviedla späť k techno hudbe, pretože so slovom DJ si automaticky spájam tých, čo robia práve techno. :) Za toto všetko by som dala knižke celú nočnú oblohu, ale keďže ako maximum som si dala päť, má ich mať všetky! :)

Odporúčam: Vy si ešte stále nie ste istí, či ju chcete čítať?? Táto knižka je mega dielo a nezávidím nikomu, kto ju ešte nečítal. ;)