nedeľa 11. mája 2014

Zber kostí (Samantha Shannonová) - recenzia


Píše sa rok 2059. Viacero významných svetových miest ovláda bezpečnostná mocnosť Scion. Paige Mahoneyová pracuje v zločineckom podsvetí Scionského Londýna ako súčasť tajnej bunky, známej pod menom Sedem pečatí. Má nezvyčajnú prácu: nabúrava sa do myslí iných ľudí a získava informácie. Paige je tuláčka po snoch, vzácny typ jasnovidca, a v tomto svete sa jasnovidci dopúšťajú velezrady už tým, že dýchajú.

Ale keď Paige chytia a uväznia, objaví silu ešte zlovestnejšiu ako Scion. Väzenie pre jasnovidcov je vlastne celé izolované mesto – Oxford, ktoré pred dvoma storočiami vymazali z mapy a teraz je pod nadvládou mocnej rasy z iného sveta. Tieto bytosti, Refaimci, si veľmi cenia jasnovidcov – ako vojakov do svojej armády.

Paige pridelia refaimskému pánovi – Správcovi, ktorý sa má postarať o jej výcvik. Je to jej vlastník a prirodzený nepriateľ. Ale ak chce Paige znova získať slobodu, musí sa dozvedieť viac o jeho mysli a o jeho záhadných pohnútkach.


Dej je skutočne prepracovaný. Je vidieť, že to má autorka dobre rozmyslené a ja sa nemôžem dočkať toho, čo nám prinesú ďalšie časti, ktorých bude celkovo sedem! :3
Zber kostí je sprvu dosť náročný na zapamätanie si mien všetkých postáv (a že ich tam je teda hojne! :)), všetkých budov, oblastí a miest, a politickej situácie vo svete, ktorá sa nám otvára počas celej knihy, no ani na konci nevieme zďaleka všetko.
Čitateľa stále niečo prekvapuje a kniha je nabitá akciou! Ja som si čítanie užívala a veľmi ma bavilo - čo bavilo! to je slabé slovo :D - sledovať vzťah Paige s jej pánom - Správcom. Musím sa priznať, že som očakávala, že to dopadne nejako podobne, no nie zas až takto.. 3:D
No a koniec? Ten je hybridný! (:D) Je otvorený ale aj uzavretý! Kľudne by som si vedela predstaviť Zber kostí ako stand-alone-ku, možno plus nejakých 20 strán o tom, čo bude potom ako.. (som si spomenula, že vlastne nespoilerujem.. :D), no načo to robiť keď to autorka vyrieši za nás? Nepochybujem, že druhé pokračovanie bude ešte lepšie ako prvá časť a teším sa, až budem mať celú sériu (o XY rokov) na poličke pokope. :) 

Kniha sa mi veľmi páčila a rozhodne Vám ju odporúčam prečítať si. Vraj sú predané aj filmové práva, tak uvidíme či z toho niečo bude, no Zber kostí by som v sfilmovanej podobe videla rada. :)


Autorka (na fotke) je ešte mladučká (má nejakých 22 rokov), no podarilo sa jej vytvoriť svet, do ktorého som sa rada ponorila. Ešte som nečítala nič podobné, no už teraz viem, že séria bude patriť do mojich najobľúbenejších a s jej ukončením sa budem vyrovnávať len veľmi ťažko. No to dosť predbieham, hlavné je, aby ju nás aj vydali. :D

Paige sa mi ako hrdinka veľmi páčila. Bola inteligentná, dôverčivá v tej správnej miere a rýchlo sa učila. Ako som už spomínala - so Správcom tvorili správnu dvojku a zaujíma ma ako sa ich vzťah bude rozvíjať ďalej (aspoň dúfam, že sa bude rozvíjať ďalej.. :D).

Knižka u nás vyšla minulý rok vo vydavateľstve Tatran, ktorému vďačím, za poskytnutie recenzného výtlačku.
Páči sa mi, že zachovali originálnu obálku a oceňujem aj doložený slovník, pretože - povedzme si pravdu -, kto vie čo znamenajú slová ako "numen", "čušpajz", "dobašovať" alebo "špuľka"? :D
Druhá časť vychádza len v Amerike niekedy v októbri toho roku, takže my ju so štipkou optimizmu môžeme očakávať najskôr na jeseň a na poslednú časť sa načakáme ešte dlho-predlho, no nepochybujem, že sa to oplatí! :)

Úplne bez hanby jej dávam štyri a pol hviezdičky a odporúčam ďalej do sveta. :)
Ak hľadáte prepracovaný príbeh, v ktorom všetko, čo sa stane má určitý význam, nechcete milostné trojuholníčky a požadujete inteligentnú hlavnú hrdinku, tak si Zber kostí musíte kúpiť a prečítať!




Za poskytnutie recenzného výtlačku ešte raz veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Tatran. :)
Knižku si môžete kúpiť napríklad TU. :)

Prajem Vám príjemné čítanie :)

2 komentáre:

  1. Skvelá recenzia :) momentálne uvažujem či kúpiť alebo nie .. ( ibaže mám na zozname niekoľko dalších kníh ) .. ale ked vidím toľko skvelé recenzie .. neviem odolať :D snáď bude dobrá, lebo.. no počula som aj kritiku ..
    Inak, rozbieham blog, tak ak budeš mať čas :) addicted-to-read.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné :) tvoj blog poznám a aj tam občas zablúdim.. :D Inak - je pekný, nech sa ti darí :)
      Čo sa týka Zberu kostí - bola dobrá, no (dosť dlhú) chvíľu jej trvalo, kým sa rozbehne, no mne to stálo za to a od polovičky sa mi veľmi páčila. :) Je na tebe, ako sa rozhodneš, no ja ti určite, všetkými desiatimi, radím Mechanickú princeznú :))

      Odstrániť