piatok 20. septembra 2013

Tweetni mi! (Sarra Manningová) - recenzia

Anotácia: Jeane Smithová je blogerka, kráľovná sekáčov a charitatívnych výpredajov. Má vlastnú lajfstajlovú značku Adorkable, pol milióna followerov na Twittri, ale v škole ju považujú sa chodiacu módnu katastrofu. Je výstredná, provokatívna, nemožná. Ani náhodou nezapadne medzi spolužiakov, na ktorých sa díva zvrchu, lebo sú nudne rovnakí - všetci sa rovnako obliekajú, rovnako myslia.
Michael Lee je školská hviezda, vzorný študent, idol dievčat, skvelý futbalista, zlatý chlapec svojich rodičov.
Nemajú vôbec nič spoločné. Tak prečo sa stále bozkávajú?


Dej: Pri prvom čítaní anotácie som si myslela, že je to ten typický plytký stredoškolský párik ľudí, ktorí spolu chodia len preto, že sú jeden vzorom chalanov a druhá zas dievčat. A príjemne ma prekvapilo, keď som si teraz (áno, až teraz, predtým som nad tým vlastne ani moc neuvažovala) uvedomila, že to tak určite nebolo. Bolo to tak, ako to bolo a bolo to tak veľmi dobré.

Moje pocity: No, tínedžerský románik, čo vám poviem? Dystópia ma baviť neprestala, a myslím, že ani tak skoro neprestane, ale človek potrebuje občas vypnúť a Tweetni mi! na to bolo viac ako vhodné.

Hlavní hrdinovia: Jeane bola strelená, odchýlka od bežných javov, drzá, možno prehnane úprimná, určite ju bolo viac počuť ako vidieť a jednoznačne si nenechala skákať po hlave. Viacerým ľuďom v knihe zmenila život. Svojou čudáckosťou. A určite ho zmenila aj mne, pretože je podľa mňa geniálna! Ako hrdinka sa mi veľmi páčila a je to trochu rozdiel od tých sedemnástiek čo bojujú o život. Ale ani jej problémy neboli nepovšimnutiahodné. Typické tínedžerské, možno s malou odchýlkou.. :) Síce, niektoré autorky sú schopné presvedčiť vás kľudne aj o tom, že keď si baba nevie vybrať nejaké tričko čo by ladilo s jej novými džínsami, je ten problém väčší a dôležitejší ako napríklad globálne otepľovanie, zväčšovanie ozónovej diery alebo opustené šteniatka na uliciach po Vianociach, keď ich rodičia nakúpia svojím malým sedemročným ratolestiam a oni im buď robia zle, nestarajú sa o ne, alebo, v najhoršom prípade ich vôbec nechcú. To len tak na okraj.. :D
A môžem so vztýčenou hlavou, vypnutou hruďou a vážnym výrazom na tvári vyhlásiť, že Jeane je podľa mňa najlepšia hrdinka o akej som kedy čítala - malá hrdinka (výškou) s veľkým srdcom. :)
Michael Lee, čo k nemu? Typický tínedžer, chlapček svojich rodičov, najobľúbenejší v partií, vzor učenia v škole, s prihláškou na Cambridge. A čo majú s Jeane spoločné? Nič. Aspoň zo začiatku nič a vlastne aj z konca nič. Ale scény s nimi sa vám budú čítať veľmi dobre a ak na nejakých dvoch-troch stranách nebudú, bude sa vám po nich cnieť.
Takže je to aj, môj najobľúbenejší knižný párik! :)

Preklad: Od dnes som zaťažená na paperbacky! Vážne! Veľmi sa mi to páčilo a okrem tejto som čítala maximálne dve knihy v paperbacku a vtedy som to ešte tak nevedela oceniť. A čo sa týč prekladu, nemám väčšie výhrady.. :)

Pokračovanie: Bohužiaľ nie a autorke na Slovensku iná kniha nevyšla, ale napísala zopár ďalších románov a pár aj pre dospelých. Keď budem ja, raz, o milión rokov very good in English, tak si ich všetky kúpim a prečítam! Dovtedy mi ostáva len dúfať, že jej ešte pár kníh predsa-len preložia. :)

Hviezdičkovanie: Päť! Päť! A ešte raz - päť!

Odporúčam: Skôr babám, toto určite nie je pre chalanov. Ale aby bolo jasné - s dystópiu to nemá absolútne nič a je to totálna oddychovka, do ktorej sa zažerete po 50 stranách! Mne sa páčila veľmi, veľmi, veľmi!!
P.S.: Nech som sa akokoľvek snažila, na gúgli neboli obrázky o knižke, ktoré by sa sem hodili, tak som vám sem dala aspoň Haribo! <3 :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára