štvrtok 29. augusta 2013

Ikar, ikar, ikar....prečo mi to robíš?

Ja to v sebe už asi dlhšie neudržím!
Takže, čo si to ten milý Ikar vlastne dovoľuje? Trošku (fakt len trošku) vám to priblížim. Budem hovoriť príklady iba zo svojej hlavy - pretože sa mi nechce gúgliť viac kníh.. :D - a bude ich tu teda len pár.. :)


Kniha: Dokonalý pár
Autor: Ally Condieová
Vyšlo: IKAR 2012
Prísľub pokračovania: (časť anotácie) ...Je to prvá časť trilógie, pokračovanie vyjde v Ikare koncom roka 2012....
A vyšlo snáď? Nie, ako inak, nevyšlo. Po dvoch rokoch to (konečne) preložili aj do našej rodnej reči, ale ak vás príbeh Cassie a Kya namotal, tak ako mňa máte smolu! :P Pokračovania sa totiž v slovenčine nedočítate.. Aspoň to nie je nikde okrem anotky napísané. :( Takže ak vás príbeh Cassie a Kya namotal, tak ako mňa a chcete vedieť ako to s nimi dopadne musíte si to prečítať v susednej češtine..


Kniha: Naprieč vesmírom
Autor: Beth Revisová
Vyšlo: IKAR 2011
Prísľub pokračovania: v anotácii nie je :(
Keby som nepoznala NV a videla by som ju v kníhkupectve kúpila by som si ju už len kvôli obálke. A potom by som dychtivo čakala na slovenské pokračovanie, ktorého sa však nedočká nik. A teda ak vás pre zmenu namotal príbeh Amy a Staršieho (Syna) musíte siahnuť po pokračovaniach - ako inak? :( - českého CooBoo. Takže opäť máme češtinu..


Kniha: Potomkovia
Autor: Dan Wells
Vyšlo: IKAR 2012
Prísľub pokračovania: neurčitý - (časť anotácie): ..., ktoré nás neopustí do poslednej stránky a núti nás netrpezlivo čakať na pokračovanie.
Vlastne nie je až tak dávno - aby som upresnila, je to skoro presne rok - čo vyšli Potomkovia. A taktiež neupresnili kedy bude pokračovanie, čiže ho možno ešte nezavrhli. Mne ako veľkej faninke Potomkov ostáva už len dúfať, že to výjde v slovenčine, pretože v Čechách séria ešte nevyšla, a podľa mojich (chabých) informácii sa zatiaľ ani nepripravuje, takže ak nevyjde ani v sj, ostáva nám už len siahnuť na anglickú publikáciu, ktorú mám mimochodom už dva týždne na pošte.. :D :(.


takže, zhrňme si to; mínus Ikaru:
  • nemôžme si byť na isto s pokračovaním
  • keď to už náhodou vyjde, druhý diel je vždy drahší ako prvý (aspoň o dve eurá)
  • pri niektorých lacnejších knihách (10€ a nižšie) sú chyby čoraz častejšie (príklad: V tomto dome bývala Livi Owenová, moja recenzia TU)

Dúfam, že sa vám môj srdcervúci článok obsahujúci nespočetne veľa negatívnych emócii a citov obráteným proti Ikaru aj napriek toľkej nenávisti páčil. :)
Ale aby som uviedla veci na správnu mieru - ja mám Ikar rada (áno, protirečím si, ale stojím si za všetkým čo som tu napísala) len ma občas hrozne naštve a ja to iba potrebujem dostať zo seba von.. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára