piatok 4. apríla 2014

Vek zázrakov (Karen Thompsonová Walkerová) - recenzia | Alebo niečo, čo ma vôbec nebavilo..


Anotácia: Prvotina Karen Thompsonovej Walkerovej rozpráva ústami 11-ročného kalifornského dievčaťa Julie príbeh jednej rodiny na pozadí vážnej globálnej katastrofy. Julia zažíva svoju prvú lásku aj manželskú krízu rodičov a naša Zem sa zatiaľ spomaľuje v jednom zo svojich základných pohybov: rotácii okolo osi. Dni predĺžené napokon až na 72 hodín prinesú viac tragického ako veselého.


Dej: Nápad je dobrý. Tým to však končí.
Musím sa priznať, že po tejto knihe som pokukovala už dlhšiu dobu a keď som ju uvidela v TESCU so 75% zľavou, tak som proste neodolala! :D Avšak videla som inú anotáciu - tú na chrbte knihy -, nie tú, ktorú som Vám sem skopírovala. (Ale čoskoro sem pridám aj tú z knižky.) Tá ma zaujala a povedala som si, že to môže byť fajn, pretože som doposiaľ ešte nepočula o knihe s podobným námetom. Čo som však nevedela, bolo to, že 1) je to rozprávané 11 ročným dievčaťom - keby som to vedela, URČITE by som si ju nekúpila, a po 2) je to autorkina prvotina - čo by až tak nevadilo.. alebo trochu možno aj hej.
Často som sa v deji strácala. Nebola celkom vysvetlená logika predlžovanie dní a celkovo sa mi zdalo, že je kniha viac sústredená na vzťahy ako na celkové zmeny na Zemi.

Moje pocity: Nebola bohvieaká. Preto som aj skončila v polovici a túto recenziu píšem bez hanby, aj keď som ju nedočítala. Možno sa k nej ešte niekedy dostanem, ale pravdepodobnejšie je, že ju niekomu podarujem - chcel by niekto? :D

Hlavní hrdinovia: Nie že by som nemala rada 11-ročné hrdinky, ja ich fakt neznášam! :D Sú mladšie odo mňa a riešia veci, ktoré mám ja už dávno (haha :D) za sebou, a preto ma fakt ale že vôbec nezaujímajú. No späť k Júlií - bola celkom milá a v pohode, no tým to končí.. :D

Pokračovanie: Neviem isto, ale asi nie je. :)

Obálka: Obálka je asi to najväčšie pozitívum na celej knihe (preklad: páči sa mi viac ako celá kniha). :D

Hviezdičkovanie: Kedže som ju nedočítala, nemôžem ju hodnotiť kladne, pretože ma nezaujala na toľko, aby som ju dočítala.. :D
Takže dávam pol hviezdičky za námet a jednu celú za obálku. Čiže spolu odo mňa dostáva jeden a pol hviezdičky.


Odporúčam: Ehm, šak prečítajte si, ale upozorňujem - je pre vekovú kategóriu 10-12 a odporúčam kúpiť ju vo výpredaji. :D

2 komentáre:

  1. Ja som knihu dočítala, ani neviem ako, tiež ma to vôbec nebavilo :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som ju chcela raz dočítať, len neviem, či sa do toho donútim :D

      Odstrániť