nedeľa 16. februára 2014

Mechanická princezná (Cassandra Clare) - recenzia


Anotácia: Nad londýnskym Inštitútom sa zmráka. Mortmain pripravuje útok na Tieňolovcov: chce ich zničiť pomocou Pekelných strojov – armády neľútostných automatonov. Na dokončenie svojho plánu potrebuje už len jedno: Tessu Grayovú. 

Tieňolovci sa snažia objaviť Mortmaina, skôr než vyšle armádu do útoku. Keď však Mortmain unesie Tessu, Jem a Will, ktorí si obaja robia nároky na jej srdce a lásku, sú ochotní urobiť čokoľvek na jej zachránu. Tessa si uvedomuje, že jediný, kto jej môže pomôcť, je ona sama. Ale dokáže sa jedno obyčajné dievča postaviť celej armáde Pekelných strojov?


Dej: Hoci som Mechanického anjela v recenzií ofrflala a na Mechanického princa som ju ani nepísala, Mechanickú princeznú som si zamilovala. Veľmi som sa na ňu tešila a dosť som od nej očakávala, no prekvapila ma, a dala mi omnoho viac. Pri Mechanickom anjelovi som sa sťažovala na nedostatok akcie, v Mechanickej princeznej sa bojovalo už v druhej alebo tretej kapitole a bola plná akcie.
Kniha má približne 470 strán a každú jednu som otáčala s nedočkavosťou a veľkým očakávaním, čo si pre nás Cassie pripravila ďalej. A nikdy, nikdy nesklamala. :)


Moje pocity: Táto knižka nie je len taká obyčajná s peknou obálkou zakončujúca trilógiu. Táto kniha je veľké dielo. Ja pri knihách plačem málo kedy, ale prerevala som celý epilóg. Ten to zaklincoval a rozhodol, že séria Pekelné stroje mi zostane navždy v srdci a ak budem mať čas, tak si dám aj re-reading.

Hlavní hrdinovia: Tu nám hrdinov dosť pribudlo. Prišla Cecily - Willova sestra -, Gabriel Lightwood, na malú chvíľu aj Jessamine a dokonca aj Magnus Bane. Každú jednu postavu som milovala a tŕpla v očakávaní, ako to s ňou dopadne, a či ju Cassandra nezakilluje.
Krásne to dopadlo so vzťahom Will-Tessa-Jem, ale nepoviem Vám nič viac, pretože Vás nechcem ubrať o tie pocity. :)

Preklad:
 Úplne v pohode, málo až takmer žiadne preklepy a žiadne nesúvislé vety.

Pokračovanie: Mechanická princezná je posledný diel trilógie Pekelné stroje a mne - nám - len zostáva dúfať, že si to autorka rozmyslí a predĺži ju tak, ako Nástroje smrteľníkov. Aj keď teda neviem, či to chcem celým srdcom, pretože séria bola zakončená dokonalo a možno keď sa v nej bude rýpať a niečo dotvárať, tak to stratí ten efekt. A teda ak chceme ďalší tieňolovecký príbeh, sú nám k dispozícií už spomenuté Nástroje smrteľníkov (kde mimochodom je pra-pra-pra... syn Tessy a ups, to by som nemala písať.. :D však vy keď si ju prečítate tak zistíte. :) ) alebo sa tuším chystá ďalšia séria, takže núdza rozhodne nie je. :)

Obálka: PRE-KRÁ-SNA! Nádherná a očarujúca ako obálky predošlých dvoch častí. :) A ako som ju tak dávala do poličky, uvažovala som, že prebaly nie sú ani treba, pretože tie dosky sú jednoducho ááááá... *.* 

Hviezdičkovanie: Hoci som Mechanickému anjelovi dala tuším tri a Princovi by som dala buď tri a pol alebo štyri, to tu teraz nehodnotím a nehodnotím ani celú sériu, iba knihu, ktorá bola (ak Vám to zatiaľ nedošlo) skvelá, nezostáva mi nič iné, iba zvoliť maximum, pretože moje pocity boli maximálne, kniha bola maximálna, záver bol maximálny, dej bol maximálny,.. proste celá bola maximálna. A preto plný stav - čiže päť hviezdičiek! :)




Odporúčam: Ja som si zamilovala celú sériu a kľudne by som to dopriala aj Vám. :) Určite si Pekelné stroje prečítajte. :)


Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem spoločnosti Ikarus.sk.
Knižku si môžete kúpiť TU. :)

4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Ak máš príležitosť, určite si ju prečítaj :) bolo to skvelé čítanie :)

      Odstrániť
  2. Úžasná séria, ale ten koniec ma zabil :O

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa to donútilo plakať! :O Ale určite bol teda nečakaný.. :D

      Odstrániť