nedeľa 2. februára 2014

Den co den (David Levithan) - recenzia


Anotácia: Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada – vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného a nepleťte se do jeho života. Vše je v pořádku, až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit. Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.

Dej: Iný, "neokukaný", jedinečný. Nikdy som nečítala knihu podobnú tejto. Či už z hľadiska témy, deju a základného nápadu alebo z hľadiska výsledku. Den co den je jedinečný kúsok, čo sa týč nápadu, ale aj všetkého ostatného. Príbeh je rozvinutý, obsahuje neuveriteľné množstvo postáv, z ktorých sa ani jedna nepodobá nijakej ďalšej. Každá postava má svoje čaro a je jedinečná. Každú jednu som milovala a stránky som obracala neuveriteľnou rýchlosťou a stále som nečítala dostatočne rýchlo. David Levithan je proste pán Spisovateľ. Vytvoril skvelé prostredie, ešte lepšie postavy a - verte -, nie každá bola príjemná. Boli tu opačne orientované postavy, populárne decká, dievča s dokonalým výzorom, ďalšie so samovražednými sklonmi, chalan, ktorému zomrel dedko,.. nespočetné množstvo postáv, ľudí a každý úplne iný.

A (to je jeho meno) bol fajn hlavný hrdina. Celá kniha je z jeho pohľadu a nespomínam si na chvíľu kedy by mi liezol na nervy. S Rhiannon to bolo to isté. Bola veľmi milá, príjemná a oboch som ich mala - mám - rada.

Moje pocity: Neskutočná kniha! Neuveriteľné dielo! Možno občas trochu pochmúrna, ale stránky som hltala očami jednu za druhou a keď som otočila na Deň 6034 (poslednú kapitolu) nemohla som uveriť, že je všetkému koniec.

Preklad: Opäť môj milovaný český jazyk, ale postupne si začínam zvykať. Nakoniec, nikto mi nekáže čítať v češtine, stále je tu možnosť čítania v angličtine.. Ale to je nereálne, takže zlatá čeština. :D

Pokračovanie: Malo by byť. Vraj to celé o tom istom, len z pohľadu Rhiannon a aj sa to volá Rhiannon. Dátum vyjdenia je niekedy v roku 2015 v Amerike, takže netuší kedy sa dostane preložená do rúk nám.

Obálka: Just one word - GENIÁLNA!

Hviezdičkovanie: Páčila sa mi. Veľmi. Ale necítila som pri nej to, čo pri Tahle píseň ti změní život takže jej s kľudným svedomím nemôžem dať 5 hviezdičiek. Kniha to bola ale výborná a rozhodne si zaslúži to najlepšie hodnotenie, aké jej môžem dať, čo v tomto prípade sú 4,5 hviezdičky. :)





Odporúčam: Rozhodne! Den co den si musíte prečítať či chcete alebo nie. :)

2 komentáre:

  1. Na tuto knizku vidim len sáme pochvalne recenzie :) vyzera fakt super

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tomu sa ani nečudujem, pretože rozhodne je čo chváliť :) už si ju čítala? :)

      Odstrániť