piatok 3. apríla 2015

Pod talianskymi hviezdami (Katarína Páleniková) - recenzia




Každý si raz nájde svoju životnú lásku.


Či to bude váš najlepší kamarát, taliansky kuchár, doktor, predavač zmrzliny, neznámy chalan alebo hnedooký maliar. 
Každý si ju raz nájde... 

Gabriela dostane od tety darček – letenky do Ríma na kamarátkinu svadbu. V lietadle spomína na leto, keď mala dvadsať rokov a strávila ho práve vo Večnom meste. Zoznámila sa tam s predavačom zmrzliny Adamom, ktorý ju očaril svojím úsmevom. A jej mladej romantickej duši, pobláznenej nákazlivou romantikou pôvabných rímskych uličiek, viac nebolo treba. Zamilovala sa až po uši. A práve vtedy, keď si spolu naplno užívali chute a vône na cestách po celom Taliansku, si Gabriela náhodou vypočula rozhovor Adama s inou ženou. Nečakala na vysvetlenie ani chvíľu, okamžite si zbalila kufor a vrátila sa na Slovensko. Tu si neskôr našla priateľa Igora, ktorý jej zahojil všetky rany.

Po desiatich rokoch sa teda Gabriela vracia do Ríma, spomína na niekdajší útek z mesta a nevie, či je schopná pozrieť sa Adamovi do očí... Ich dávny rozchod ju totiž nikdy neprestal trápiť..



Dej: Odohráva sa striedavo na Slovensku a v Taliansku a prelína sa minulý život hlavnej hrdinky so súčasným. Spomína na svoje prázdniny v Ríme, kde bližšie spoznala svoju tetu a dvoch mužov, z ktorých jeden jej do výraznej miery ovplyvnil život.
Dejová linka je mierne predvídateľná a román je vyslovene letná oddychovka. Ak čakáte napätie alebo nejaké dramatické vyvrcholenie, sklame vás happy end.
Kniha pekne opisuje Talianov - ako vášnivých, horkokrvných.. proste tých, čo vás nenechajú spať - občas som bola prekvapená aký až srdeční a chápaví môžu byť, no treba uznať, že nie všetci. Do výraznej miery to bolo aj o charaktere určitej postavy.
Treba pospomenúť aj prechádzky hlavnej hrdinky večným mestom, ktoré sú jednak dovolenkového charakteru - teplo, slnko, pot, úzke uličky, voda, dobrodružstvo .. - aj trošku sprievodcovského - návštevy Kolosea, múzei a rôznych pamiatok. No nečakajte zas nejaký podrobný výklad hodný zvedavých turistov. :D



"Nikto nevlastní naše životy, rozhodnutia či ciele.
Iba nás odmala učia, aby sme si to mysleli."


Hodnotenie: Priemerná letná oddychovka. Čítanie sa mi páčilo, no chýbala tam akcia a niečo, čo by ma nútilo čítať so zatajeným dych a tešiť sa na obrátenie stránky. Nebolo to zlé, no existujú aj lepšie, preto má pekné tri hviezdičky.





Za recenzný výtlačok vďačím vydavateľstvu Motýľ.
Knihu si môžete s 30% zľavou kúpiť napríklad TU.

Zdroje: anotácia: http://www.martinus.sk/?uItem=183124 (upravená)
obálka: fotené mnou
obrázky: http://weheartit.com/entry/160408098/search?context_type=search&context_user=camillavanillaaa&query=rome

1 komentár:

  1. Moje meno je Lilian N.Je to veľmi radostný deň môjho života, pretože mi pomohla Dr.saguru tým, že mi pomohla získať späť môjho bývalého manžela pomocou kúzla a mágie. Bol som ženatý 6 rokov a bolo to také hrozné, pretože môj manžel ma naozaj podvádzal a hľadal rozvod, ale keď som na internete narazil na e-mailovú adresu Dr.saguru na internete, ako pomohol toľkým ľuďom získať ich späť späť a pomôcť opraviť vzťah. a prinútiť ľudí, aby boli šťastní vo svojom vzťahu. Vysvetlil som mu svoju situáciu a potom som hľadal jeho pomoc, ale k môjmu najväčšiemu prekvapeniu mi povedal, že mi pomôže s mojím prípadom a teraz oslavujem, pretože môj manžel sa zmenil úplne navždy. Vždy chce byť pri mne a bez môjho prítomnosti nemôže robiť nič iné. Naozaj si užívam svoje manželstvo, aká veľká oslava. Budem naďalej svedčiť na internete, pretože Dr.saguru je naozajstný kúzelník. POTREBUJETE POTREBOVAŤ POTREBOVAŤ KONTAKTOVÝ LEKÁR SAGURU VIA EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com alebo WhatsApp +2349037545183 Je to jediná odpoveď na váš problém a spôsobí, že sa budete cítiť šťastní vo svojom vzťahu.
    1 LOVE SPELL
    2 VYHRAŤ SPÄŤ
    3 OVOCIE ŽENY
    4 PROPAGÁCIA SPELL
    5 OCHRANA KARIÉRY
    6 OBCHODNÉ OBCHODOVANIE
    7 KRAJINA DOBRÉHO PRÁCE
    8 Kúzla LOTÉRIE a KURTOVÝCH PRÍPADOV.

    OdpovedaťOdstrániť